fredag 30 januari 2015

Inferno

Jag har läst boken inferno som är skriven av Dan Brown.
När jag läste inferno så var det första jag kom och tänka på att det är en hel del konsthistoria och trodde det skulle bli ett problem eftersom det inte intresserar mig ett dugg. Men oj så fel jag hade, konsthistorien la charmen i boken och jag tror det var det som gjorde det mer spännande just för att alla platser finns på riktigt och det gör det väldigt verklighetsbaserat. Jag tyckte det mest spännande hände ungefär imitten av boken, när Robert Langdon och Sienna Brooks är instängda i Boboliparken med tiotal soldater efter sig, det tycker jag för att det var ett högt tempo och mycket spänning genom flera kapitel och det var svårt att sluta läsa. Det mindre bra med boken var att det ibland blev kapitel efter kapitel med miljöbeskrivningar om ungefär liknande saker och det kan jag tycke blev lite väl tråkigt. Men utan miljöbeskrivningarna så hade man nog inte förstått det man behövde förstå införnästa kapitel. Dan Brown som är författare till boken har skrivit den i andra perspektiv vilket betyder att han berättar vad personerna gör och vad de tänker. Jag tycker denna stil gjorde det tydligare arr förstå, annars Hadelöv nog inte förstått lika mycket som jag gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar