fredag 30 januari 2015

Omdöme om bok

här är mitt omdöme av boken iskallt våld:
Jag tyckte att den här boken verkade vara ganska dålig i början av boken för det hände nästan ingenting för dom drog ut på tiden så mycket. Jag tänkte också att om det här kunde hända på riktigt också skulle det ha varit hemskt för det här mordet var verkligen brutalt och väl planerat av en terroristgrupp. Den första halvan av boken var långtråkig för att det hände nästan ingenting och man fick aldrig början följa brottslingen som jag trodde man skulle få göra men det fick man inte. Det handlade mest om hur utredningen gick till mycket i detalj och det var inte så roligt att läsa tyckte jag. Däremot var den andra delar av boken mycket bättre för då byggs spänningen upp och det börjar handla mer och mer om att följa brottslingarna och att spåra dom och det tyckte jag var roligare att läsa för att jag gillar att läsa om när dom följer brottslingarna. Författaren använder ett berättar språk så att det ska bli så spännande som möjligt för läsaren. Jag tycker ibland att författaren blandar in för mycket personer i berättelserna så att det blir väldigt krångligt att hålla koll på vem som är vem och vad dom jobbar med för något. Författarens stil är inte direkt min smak för gillar inte när dom blandad in massor med olika personer i texten. Jag tycker inte det finns något speciellt budskap men en sak jag tror är att det kan finnas ett gömt budskapet som är att man aldrig ska begå brott för att följderna blir katastrofala om man begår ett och då får man ett lång fängelsestraff som den personen i boken fick. Tror att han vill förmedla det till folk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar