måndag 2 juni 2014

Ivars dagbok

Fredag, 15 september, 19.00
Ännu en tråkig dag!
När jag vaknade imorse kunde jag inte vänta längre, jag måste få reda på varför hon inte hejar på mig längre. Att hon inte ens kan kolla upp så jag kan få se hennes vackra ögon, som jag inte kan klara mig utan att se varje dag. När jag ser henne så bara lever jag mig in i en annan värld med bara hon och mig. Det pirrar i hela kroppen när jag ser henne, men jag vågar ändå inte gå fram till henne och fråga vad som är fel. Så jag skrev en lapp. "Hur är det egentligen, undrar Ivar?" Jag undrar verkligen vad det är. Hatar hon mig? Och om hon gör det så vill jag veta varför! Men hon svarade inte, måste prata med henne imorgon!
När jag kom öppnade jag ytterdörren gick in och drog jag igen dörren till mitt rum och slängde mig ner i sängen. Jag fattar inte hur jag kunde skriva en lapp, jag skulle bara ha gått fram till henne och pratat. Nu kommer det bli mycket pinsammare att göra det imorgon. Jag slog med benen i sängen tills de domnade bort, men jag slutade när jag kom på att mamma var hemma. Men som tur var så låter mammas dammsugare mer än en någon annan dammsugare kan låta. Sedan låg jag bara en stund och tänkte på hur jag skulle klara av att prata med Lina imorgon utan att skämma ut mig själv för mycket.


Nils

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar