måndag 2 juni 2014

Theas dagbok

5 mars
Idag hända nåt i skolan. Lina stod upp mot mig och sa vad hon verkligen tyckte om mig. Jag, Malin, Carro och Lina satt och pratade sen sa jag något och Lina sa imot mig helt plötsligt. Först var jag förvirrad men sen förstog jag att hon menade allvar. Hon sa helt enkelt upp vår vänskap bara så där. Hon sa att jag är fejk, jag ljuger ofta och är allmänt en dålig vän. Är jag verkligen en dålig vän? Hon kanake har rätt...
Det är kanske därför jag kanske ligger och gråter som en treåring, sminket rinner ner för mina röda kinder och det känns som en stor klump i magen som sakta äter upp mig inifrån. Känner mig som en sjukt dåligt person.. Jag försöker bara passa in i skolan men tydligen gör jag fel. Äsch, jag skiter väl i Lina. Hon är inget utan mig. Jag kan vara med Malin eller Carro istället. Men tror inte jag går till skolan imorgon i alla fall..
Emil E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar