måndag 2 juni 2014

Ivars dagbok

29 mars
Jag har precis ätit. Vi hade NO prov i skolan idag, om kroppens alla delar, det gick bra! När jag kom hem berättade mamma att nån tjej från Vidarskolan hade kommit hit, hon skulle fråga lite om holländska husbåtar till ett projekt till skolan. Jag tyckte det verkade lite underligt, vem skriver om holländska husbåtar? Men jag tänkte inte så mycket mer på det. Jag gick till mitt rum och på vägen gick jag rakt in i våran gamla fula byrå men jag haltade lite lätt vidare och kom på att folk kanske skulle kunna se min bild på väggen på Elunia, så jag rev ner den och rev den i flera bitar och sen slängde jag den i papperskorgen. Det var min tur att laga mat så jag gick och gjorde lite köttgryta med ris. När vi åt berättade mamma att hon som var här hette Lina...
LINA!?! Vad gjorde hon här? Jag trodde att det var jag som var kär i henne, men det verkar ju som att det är hon som är kär i mig. Det måste ju vara Lina Berglund, jag tog fram skolkatalogen och visade Lina.
"Jo det där är hon" sa mamma.

Jag började le, ville börja skratta. Det kändes som om nånting åkte genom kroppen från tårna upp till huvudet.


Tobias P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar